dimecres, 14 de juliol del 2010

Mossen Martí Amagat

Desde aquí el meu petit homenatge a aquest gran home, que no va fer que  jo tornés a anar a missa, però al menys va aconsseguir que no m'hi avorrís. El seu aspecte, el seu posat, i la seva presencia ja emanaven pau i espiritualitat.

No vaig aconsseguir que em casés (em va tocar el seu amic el Vicari Pepe, un esser que mai envelleix; lamentable sermó), però sí va batejar a les meves dues filles i li va donar la primera comunió a una d'elles.

Realment no soc una persona religiosa. De fet soc força antireligiós, i no se m'escapa una per arremetre contra el cler. Però dintre del munt d'actes antinaturals que l'esglessia i la religió catòlica proclamen, hi ha gent que ha viscut per fer el be, i aquest home crec que n'ha estat un.

Va estar a Arenys de Mar com a Rector durant molts anys, i ara descansa en el seu retir a Banyoles.

Aquí deixo un enllaç a la seva obra literaria. 

I aquí un parell d'enllaços més que ajudaràn a coneixer el seu tarannà:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada